maartenrobzweden.reismee.nl

Dag 2 in Stockholm

Hallo lieve kinderen,

Vandaag was onze eerste échte dag in Stockholm en we waren er dan ook al vroeg bij.
Om 9 uur in de ochtend was het al tijd om ons vertrouwde bedje te verlaten en opweg te gaan richting Gamla Stan, de oude binnenstad van Stockholm.
Vrij kleine straatjes en authentieke winkeltjes zorgden voor sfeer, het Zweedse bier was de kers op de taart.
Een winkel zo groot als de Mediamarkt in Arnhem gevuld met alleen maar Science-fiction spullen als boeken, bladen, spellen, kaarten en kalenders vind je alleen in Zweden(denk ik).
Na wat platenzaakjes te hebben bezocht liepen we langs het Zweeds parlementsgebouw richting: Drottningsgatan, de winkelstraat van Stockholm.
En als je dacht dat in Denemarken de vrouwen al mooi waren, dan kijk je hier helemaal je ogen uit, het lijkt wel een invasie.
Enkele biertjes en lachsalvo's later was het alweer tijd voor het diner in Hard Rock café Stockholm, waar de typisch Amerikaanse burgers werden verorberd(grote liefhebber was Rob en Maarten vond het niet zo speciaal).

Terug naar het hostel aan de andere kant van de stad met de benenwagen en langs wat souvenirshops kwamen aan in de wijk waar ons bed zich bevond.
Nog een biertje later en nog ff gesproken te hebben met de miljonair was het tijd om te gaan slapen en uit te rusten voor de dag van vandaag.

Zometeen gaan we weer op weg naar de binnenstad, om de plekken te bezoeken die we nog niet hebben gehad en om meer Zweeds bier te proeven.

Tot de volgende keer, trouwe fans!

Maarten en Rob

Ron

Geweldig leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.

Marja

Hoi jongens, ik wacht nog steeds op de foto's van die mooie vrouwen! Of was dat verzonnen? Nog veel plezier