maartenrobzweden.reismee.nl

Dag 3 Stockholm en op weg naar Gothenburg

Gegroet broeders en zusters,

Het is alweer de 3e dag in Stockholm.
Het was tijd om te gaan waar ondergetekende heerschappen nog niet gegaan zijn.
We hebben eerst Gamla Stan (Old Town) doorkruisd.
Een erg mooi eiland waar volop de oude stijl te bewonderen valt.
Daarna was het natuurlijk weer tijd voor meer soorten Zweeds bier terwijl we nieuwe delen van Stockholm doorkruisden.
We vonden een winkel van de overheid waar sterkere bieren (die vanaf 4% alcohol) worden verkocht en de sterkere dranken natuurlijk.
Een bron van geweldige soorten bieren.
Ook werden er verschillende soorten Nederlands bier verkocht.

Daarna was het tijd voor de Ice Bar Stockholm
We kregen een mooie warme jas aan aangezien het alle dagen van het jaar -5 graden binnen in de bar is.
De inrichting is helemaal veranderd sinds vorig jaar maar dat schijnen ze elk jaar te doen.
Na een lekkere cocktail in een glas ook gemaakt van ijs en wat cool gechilled te hebben hebben we nog bij de vallende duisternis in een mooi groot park met mooi overzicht gezeten om daar nog wat te drinken.
Daarna was het alweer tijd om ergens wat te bikken te scoren.
Na het voederen hebben we in de hostel nog wat gehangen en was het tijd om te slapen.

Vandaag was het tijd om naar Gothenburg te gaan.
Het was maar een ritje van 5 uur.
Onderweg zijn we nog wel gestopt om bij een bierwinkel van de ''zwaardere bieren'' wat in te slaan voor thuis, uiteraard.
Na aankomst in een regenachtig, voor het eerst,, Gothenburg hebben we wat gegeten in het centrum bij de Mac waar Toy Story 2 werd vertoond in het Zweeds, en echte fans kijken ook de Zweedse versie.
De rest van de dag bestaat uit niks doen en chillen in onze kamer.
We zijn gratis geupgrade van een dorm kamer naar een prive kamer, dus dat is beter, de kamer heeft zelfs een tv.

Dat was het weer harde kern fans.

Rob en Maarten